dissabte, 12 de febrer del 2011

Jorge Rodríguez Gerada

Jorge Rodríguez Gerada va fer 34 fotografies dels habitants de Badalona, un de cada barri de la ciutat, i els van fusionar per crear un rostre compost. La imatge resultant representa la cara de la ciutat. Aquesta paret és de 400 metres quadrats, i va trigar 5 dies per completar
Jorge crea un enorme mural de retrats de persones en llocs públics perquè tothom gaudeixi. és un artista molt profunda amb una visió complexa de la vida.
"La meva idea és mostrar que tots hem de ser vists amb dignitat. Crec que la nostraidentitat ha de venir de dins, no de les marques que portem. Hem pregunto qui tria els nostres icones culturals i models de conducta, els nostres valors i l'estètica. Estem vivint en un temps on la manipulació corporativa s'ha tornat molt refinada i eficaç.«Manipulació del terrorisme"  a la seva base la premissa que la perTasona siguiconsiderada indispensable per tal de canviar el pensament de tot el grup. Donant importància a cada vida, vull donar importància a l'empatia. "
(Jorge Rodríguez Gerada)L'extraordinari rostre va ser dibuixat a mà amb carbonet. "Aquesta obra parla de la identitat social comú, que està en continu canvi", va explicar Rodríguez-Gerada, que assegura que per això ha utilitzat la forma de puzle de la façana, per simbolitzar que "la cara no està acabada perquè sempre està mutant "i transmetre una" imatge més impactant ". 

El resultat final és un rostre "androgin" com a conseqüència de la fusió de rostres masculins i femenins que mostra que "la cara de Badalona és guapa".
Jorge Rodríguez Gerada és un cubà-novaiorquès, resident a Barcelona, que realitza aquest tipus d'enormes retrats amb carbonet. La seva idea és la següent, fotografia a persones del barri i selecciona una o dues. És una forma de magnificar la quotidianitat, i que el dibuix sigui efímer reforça aquesta idea.
Aquest creador és també un dels fundadors del moviment Culture Jamming (Interferència cultural) que té la següent definició: "Conjunt de pràctiques, que té els seus antecedents en el situacionisme i l'art conceptual, però que a més tendeix a prestar elements de corrents estètiques com el surrealisme i el Dadaisme, consisteix en la paròdia dels missatges culturals dominants alterant al seu torn radicalment el seu contingut, en una mena de deconstrucció de la cultura corporativa ".

 
En altres paraules, realitzen intervencions en la publicitat per descobrir els aspectes ocults de la mateixa. Per tornar la publicitat contra si mateixa, en una forma de guerrilla de la comunicació o de terrorisme artístic que tracta d'interrompre la senyal entre les grans corporacions i el receptor.






L'obra expectació la va fer al Fòrum de Barcelona per recolzar l'elecció d'Obama i també efímera conra el canvi climàtic va fr la cara d'una nena al Delta de l'Ebre


Al carrer Sant Pere de Badalona també va pintar La Teresa abans que enderroquéssin una casa típica del barri de baix a mar



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada